Arvamusfestivali ideekorje käigus laekunud aruteluteemadest üle veerandi on seotud haridusega, teine suurem valdkond puudutab sotsiaalküsimusi. Aprilli keskpaigaks tehakse esimene valik, millised teemaalad tänavu Paide Vallimäele tulevad.
«Haridus oli konkurentsitult kõige populaarsem valdkond. Pakuti teemasid, mis on seotud näiteks elukestva õppe, digiõppe, õpetamismeetodite, koolikeskkonna, huvihariduse, haridussüsteemi ümberkorralduste mõjuga,» täpsustas arvamusfestivali teemaalade programmijuht Maiu Uus.
Uus märkis, et meeskond tegeleb ideede sõelumisega. «Olulised tunduvad olevat ka tööturuprobleemid, samuti laste ja perede heaolu ning lähisuhete teemad,» lausus ta. «Rõõmu teeb, et terviseteemasid tuli tänavu väga palju. Ei puudu ka majanduse ja ettevõtlusega seotu, valimiste aasta tõi esile küsimused seoses riigijuhtimisega,» täpsustas ta.
Uus märkis, et festivali korraldajad soovivad, et programm oleks mitmekesine ja kõik augusti keskel Paidesse tulijad leiaksid endale huvitavaid arutelusid, kus osaleda.
Ideekorjele tuli tänavu tunduvalt rohkem pakkumisi kui eelmisel aastal, nende lõplik hulk ulatub koguni üle 200. Tunduvalt rohkem on ka organisatsioone, kes tahavad festivali korralduses kaasa lüüa.
Järva Teataja, 26.03
“Tänavu on enim hingel haridusteemad”
Arutelud Eesti ühiskonna, riigi, demokraatia ja hariduse üle peaksid keskenduma sõlmprobleemidele, mille lahendamisest sõltuvad ülejäänud probleemid.
“Elukestva õppe, digiõppe, õpetamismeetodite, koolikeskkonna, huvihariduse ja haridussüsteemi ümberkorralduste” on omavahel nõrgalt seotud. Nende üle võib erinevate empiiriliste kogemuste alusel rääkida lõputult, ilma et see kuhugi viiks.
Haridussüsteemi ja hariduse (õppekava) ümberkorraldused on aga võtmeteemad.
Näiteks kuidas on seotud “uus” õpikäsitlus ja õpetamise meetodid hariduspoliitika, õpetajahariduse ja kooli (ülikooli) juhtimisega?
Kaarel Haav,
hariduse ja õppekavade innovatsiooni uurija ja ekspert.